- Szczegóły
- Opublikowano: 10 May 2017
- Odsłony: 533
W okresie od 30 października 2016r. do 31 marca 2017r. W Publicznej Szkole Podstawowej w Stodołach podczas zajęć pozalekcyjnych - naukowego koła zainteresowań Lampa Ignacego realizowany był program „Być jak Ignacy”, Uczestniczyli w nim uczniowie klas IV i VI zainteresowani poszerzaniem wiedzy matematyczno - przyrodniczej.
Realizacja zajęć nastawiona była na działania praktyczne, uczniowie wykonywali eksperymenty i doświadczenia, obserwowali zjawiska fizyczne i chemiczne, rozwijali wyobraźnię przestrzenną za pomocą origami modułowego i tangramu, odwiedzali miejsca związane z Ignacym Łukasiewiczem oraz przemysłem naftowym i gazowniczym: Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce, Wydział Wiertnictwa, Nafty i Gazu w AGH w Krakowie.
Dzięki tym metodom dzieci mogły przekonać się, że nie tylko książki i internet są źródłem wiedzy. Można ją pozyskiwać również na inne sposoby. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się obserwacja i samodzielne wykonywanie doświadczeń w prawdziwym laboratorium w AGH oraz wizyta w kopalni Bóbrce, która wspaniale opowiada historię wykorzystując nowinki technologiczne – projekcje holograficzne dające efekt "żywych postaci".
Działalność koła promowaliśmy poprzez:
zamieszczanie na gazetce szkolnej informacji o programie Być jak Ignacy,wystawę prac plastycznych – model pierwszej lampy Łukasiewicza, przygotowanie konkursu plastycznego: „Ignacy Łukasiewicz i jego praca”, zaproszenie do współpracy rodziców i dziadków naszych uczniów a także uczniów sąsiednich szkół.
Rodzice zaproszeni do współpracy pomogli zorganizować spotkanie i wywiad z babciami, które opowiedziały swoje wspomnienia związane z różnym rodzajem oświetlenia w szczególności jak wyglądało życie przy świetle lampy naftowej a także wystawę lamp naftowych z domowych zbiorów.